23/4/09

Tim Pethick, pioner del màrqueting emocional (La Vanguardia, 15/04/09)

"La raó ens guia, però les nostres emocions decideixen..."

"Veient el quadre macroeconòmic de l'Estat espanyol he pensat que veuria tensió social als carrers de Barcelona, però m'hi he passejat i he vist una ciutat tranquil·la, agradable, treballadora i pròspera... En canvi, al Regne Unit i EE.UU. he notat més l'angústia dels que creuen que els cau el cel a sobre..."

"Qualsevol prendria una decisió d'inversió més racional només passejant per Barcelona i veient les cares de la seva gent que analitzant complexes quadres estadístics i macroeconòmics, que són els que utilitzen financers, governs i decision makers en general... Al màrqueting, si només atens les estadístiques et perds la meitat de la realitat... Les xifres no m'han rebel·lat que la família, els amics, la xarxa social de cada persona dóna aquí i ara a Espanya més seguretat psicològica a l'individu que als països anglosaxons..."

"El màrqueting i la economia en general han assumit que l'agent econòmic elemental, el jo, mou els mercats. I no és axí... Les persones ens deixem guiar per la raó però decidim amb el cor, i el nostre cor també és solidari..."

"Per exemple, si la mesura del nostre èxit a la vida és un coche car, llavors, ara que estem en crisi... I si tot el que soc com a persona depèn de la meva feina, que em dóna estatus, diners i amor propi, i vaig a l'atur..."

"Qui decideix si vostè és bo o dolent, el seu cap o els seus amics? Què fa la mesura del seu èxit, els zeros del seu salari o la quantitat d'amics que té i quant l'estimen?... Una xarxa d'amics i familiars incondicional és el que dóna la mesura del meu èxit, no la tapiseria del meu cotxe. Això és el màrqueting emocional".

No hay comentarios:

Publicar un comentario